Štítky

neděle 6. listopadu 2016

Ne, raději knihu a #vicecasunacteni

Ani nevíte, jak ráda bych řekla, že jsem se těmito vánočními svátky pročetla. Strávila takové ty pyžamové dny s knihou v ruce (a v posteli), k tomu čaj (dle počasí není potřeba), cukroví, pohádky a občasné proběhnutí se psem. Bohužel si ráda asi věci komplikuji. Pamatuji na začátky mého studia na LF, kdy jsem anatomii dělala v náhradním termínu až v lednu druhého ročníku, spolu s topografickou anatomií. Učila jsem se celé Vánoce a stejně tomu je i letos. Ležím v trochu jiných knihách, než tady vidíte. Tohle jsou ale mé momentální top.
Nemůže tady chybět můj miláček Murakami, se svou novinkou - recenze zde. A co ještě nebylo přeloženo mám v anglickém paperbacku, myslím, že mnoho lidí si rádo počte i v cizím jazyce. V AJ mám i další knížku, přestože vyšel i český překlad (Ten, kdo stojí v koutě) - tu bych doporučila spíše mladšímu publiku, ale já ji četla letos a jak jsem byla nadšená můžete vidět zde. /a byla také zpracována filmaři - Charlieho malá tajemství - on tenhle příspěvek je i trošku filmový, no uvidíte/ Nechci to tedy nijak věkově omezovat, třeba John Green mi přišel cílen na čtenáře ještě mladší, a celkově na mne tolik nezapůsobil, četla jsem tedy jen nejprofláklejší The fault in our stars, ale možná časem ještě zkusím třeba Looking for Alaska /snad vás moc neirituje, že hodně knih nazývám v originále, ale já si opravdu kupuji hodně knih v AJ/ Takže teď od těch anglických skok k českým autorům - já si zamilovala Kunderovy Směšné lásky (mamina četla i Nesnesitelnou lehkost bytí, ale z té tolik nadšená nebyla), tady jsem konečné přišla na chuť povídkám, které jsem do té doby dosti opomíjela. Ráda bych si něco přečetla i od mladých českých autorek - Dcery Kateřiny DubskéŽítkovské bohyně Kateřiny Tučkové nebo To prší moře Radky Třeštíkové. A na závěr si myslím, že ani klasika nikdy nezklame, a tou klasikou jsou pro mne romány Austenové, sester Bronteových, Fitzgeralda, Maupassanta s Zoly, věčné a vděčné náměty pro filmová zpravování. A když se tak dostávám k filmu, tak je tady ještě jedna kategorie knih - a sice knihy o osobnostech, ze kterých bych si momentálně nejvíce přála knížku Woody Allen: Kompletní průvodce tvorbou. Mamině jsem pořizovala zpověď Fridy Kahlo a bráchovi knihu našeho filmového oblíbence Tima Burtona (česká verze již vyprodána).
Doufám, že jste si přes svátky našli #vícečasunačtení a těším se na vás opět v roce 2016!

♥♥♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše milé komentáře! :-)